Jak prodávat více zboží než Vaše levnější konkurence?

Každý zákazník, který porovnává totožné služby či produkty, vybírá podle ceny.

To je samozřejmě pochopitelné – proč by si kupoval za více peněz ten samý produkt nebo totožnou službu?

Mnoho našich klientů si stěžuje na každou novou a levnější konkurenci. Mají obavy o své stávající zákazníky a o budoucí prosperitu své firmy.

Naštěstí ale neplatí to, že nejlepším prodejcem je ten nejlevnější. Kdyby tato teze fungovala, znamenalo by to, že v každém odvětví by existovala pouze jedna (nejlevnější) firma. Ale v každém oboru vždy existuje konkurence a mnohdy prodává více zboží než její levnější sok.

Určitě Vás zajímá jak toho dosáhnout..

1Nalezněte Vaše výhody

Zamyslete se nad tím, jaké jsou Vaše konkurenční výhody, z nich vyberte (jestli jich bude více) max. 3 a ty všude uvádějte. Snažte se zákazníka přesvědčit o tom (ale musí to být pravda), že koupí výrobku u Vás získává něco navíc.
Může to být kvalitnější produkt, rychlejší dodání, prodloužená záruka, bezplatný servis atp.

2Vaše zboží a služby mají vyšší kvalitu

Jestliže máte kvalitnější produkt než Vaše konkurence uveďte srovnání a nebojte se vyzdvihnout Vaše přednosti.

3Zhmotněte klientovy obavy

Vysvětlete mu, jaký je rozdíl mezi Vaším (kvalitnějším) produktem a co se může stát, když koupí levnější (méně kvalitní) produkt.

Hodně rad z této oblasti jsou postaveny na psychologii. Protože zmíněné rady poskytujeme z dobré vůle, důrazně Vám doporučujeme a prosíme Vás o dodržování morálních principů a hry fair-play. V opačném případě Vás musíme upozornit, že většina těchto rad se v případě, že neposkytujete kvalitní služby a nevyrábíte kvalitní produkty, velice rychle obrátí proti Vám.

4Nezapomínejte se o Vaše stávající zákazmníky starat!

Je výzkumem doloženo, že je až 5x těžší a finančně náročnější, získat nového zákazníka, než si udržet toho stávajícího. Motivujte své zákazníky k dalším nákupům extra nabídkami, speciálními slevami, různými věrnostními bonusy a časově omezenými nabídkami. Nabízejte jim dopl?kové služby v podobě servisních prohlídek, zaškolení atp.