Jak začít propagovat svou firmu za co nejméně peněz – část 3.

Další oblíbené metody, které stojí minimum finančních prostředků a přitom dosahují vysokého účinku:

6Váš automobil

Využijte všech možností, za které nemusíte platit. Jednou z takových možností je i Váš automobil. Reklama umístěná (nalepená) na automobilu je vidět na spoustu místech denně a může oslovit stovky potencionálních zákazníků.
Je až s podivem, jak mnoho firem své vozy využívá pouze jako nosič pro nic neříkající www.nazev-firmy.cz Přitom existuje mnoho efektivních možností, jak lze právě automobil využít jako účinné reklamní médium.

7Vaše nemovitost či nemovitost Vašeho přítele

Vyvěste své reklamní sdělení na místa, která jsou dobře vidět a přitom za ně nemusíte platit ani korunu. Zamyslete se, jestli nejde na Váš dům, pozemek či plot zavěsit reklamní aplikace, která bude nabízet Vaše služby a odkazovat na Vaši internetovou adresu.
Využijte jakékoliv možnosti zdarma či za velice výhodných podmínek prezentovat Vaši firmu.

8E-mailové nabídky (direct marketing)

Jednou z direct marketingových možností je i rozesílání cílených emailů s Vašimi nabídkami. Bohužel Vás hned ze začátku asi zklamu. Jestli si myslíte, že napíšete nabídku, následně ji rozešlete na tisíce adres a pohrnou se stovky objednávek – jste na omylu. Spoustu adresátů Vás okamžitě hodí do spamu a už si nikdy ani neškrtnete.
Vaší jedinou šancí je vymyslet, tak zajímavé informace (a u nich může být „přibalené“ reklamní sdělení), že Vaši adresáti budou zvědavi na obsah Vašeho dalšího emailu. Možná to zní na první poslech dost překvapivě, ale jestli neprodáváte něco, o co mají všichni Vaši adresáti zájem, nedopadne to dobře.
Vytvořte email, který bude obsahovat zajímavé informace z Vašeho oboru a rozešlete jej Všem, kteří je ocení. Není to jednoduché, ale budete-li vytrvalí, během několika měsíců budete určitě disponovat několika stovkami emailových adres, ze kterých Vám časem budou přicházet objednávky.

9Odlište se od ostatních

Ať zvolíte jakoukoliv formu reklamních postupů a možností, vždy se snažte, aby jste byli jasně identifikovatelní od Vaší konkurence – od všech ostatních.
Předpokládám, že máte své logo, které je dostatečně hezké a originální na to, aby když se kdekoli objeví, bylo na první pohled jasné, že je Vaší firmy. S Vaším logem by měly korespondovat Vaše vizitky, hlavičkové papíry a většina věcí, kterými se prezentujete směrem k veřejnosti.
Jak to souvisí s možnostmi „jak se dá mnoho ušetřit“? Nechejte si vytvořit (nebo se pokuste si ho vymyslet  i sami – tuto možnost, ale příliš nedoporučuji) – design manuál, který určuje pravidla pro umístění, velikost, styl, barevnost a mnoho dalších atributů, které je nutno dodržet na většině firemních aplikacích. Ty poté působí jednotně a díky zmíněnému design manuálu, je práce kteréhokoli grafika mnohem jednoduší (a tím pádem i levnější) – vše je již vymyšleno.