Jak získat důvěru zákazníků a udělat si z nich přátele?

Pracujte na tom, abyste získali důvěru svých zákazníků.

Jestliže se Vám to podaří, výrazně tím prohlubíte jejich loajalitu a samozřejmě je můžete pozitivně ovliv?ovat k dalším nákupům právě u Vaší společnosti.

Jak toho ale dokázat?

?ešení není právě jednoduché. Mnoho lidí (včetně mě samotného) má psychický blok a automatickou nedůvěru ke většině prodejců, kteří se snaží za každou cenu pouze prodat svůj výrobek. V mém případě, byli světlou vyjímkou pouze prodejci, kteří mi nabídli zboží, které jsem byl rozhodnut si koupit a pak ti prodejci, kteří se mi snažili pomoci, poradit ve výběru a bylo na nich zřejmé, že o produktech věděli více než pouze jejich cenu. Na první pohled je jejich práce bavila a aktivně se o ni zajímali. A to je přesně ten recept!

Chcete-li získat důvěru Vašich zákazníků, buďte pozorní, snažte se jim poradit, pomozte jim srovnat produkty a vybrat pro ně ten nejvhodnější.

Jestliže se postavíte do role „poradce“ a ne pouze prodejce, uvidíte jak budou Vaši zákazníci otevřenější a budou Vám naslouchat.

1Máte-li produkt, kterému by mohlo pomoci školení, uspořádejte ho zdarma, vystihněte problém a následně ukažte řešení (pomocí Vašeho produktu). Gratulujeme, vyřešili jste zákazníkovi problém.

2Jednou z dalších důležitých věcí je i ta skutečnost, že zákazník musí vidět, že si za kvalitou vlastních výrobků stojíte a jste na ně pyšni. S tímto názorem se ale musí ztotožnit celá firma (nebo alespo? její většina).

3Zákazník moc dobře vnímá, jak o svých výrobcích mluvíte. Nezapome?te na to, že co může být pro prodejce rétorická nudná rutina, jsou pro zákazníka slova, která slyší poprvé a vnímá je mnohem intenzivněji, než právě prodejce-rutinér.

Tyto tipy nemají sloužit k tomu, abyste své zákazníky přesvědčovali nějakými psychologickými fintami. Spíše by Vás to mělo přinutit zamyslet se nad tím, co lze dělat lépe a jak jednoduchými věcmi, které ale pramení z Vašeho přesvědčení, můžete dosáhnout větších prodejních úspěchů.