Chci být marketér! Co teď?

Tak tedy jo, chci řízený a efektivní marketing.

Jestliže jsem Vás přesvědčil o tom, že marketing je postatnou částí úspěchu každé firmy, asi jste začali přemýšlet i o tom, jestli na to máte. Dobrou zprávou je, že jestli jste se dopracovali k rozhodnutí do marketingu proniknout hlouběji a chtít jej řídit, tak už teď je jasné, že NA TO M?TE! Je ale také pravdou, že pár předpokladů bude muset mít taky…

Co by v batohu správného marketéra nemělo chybět:

1Vědomosti

Musíte mít základní znalosti o tom, jak funguje marketing – co dělá a nedělá – chápat jeho principy. Musíte také vědět, kde stojí vaše firma, kam chce jít a kudy (co musí udělat aby se dostala do cíle).

2Otevřenost a sebekritika

Buďte k sobě upřímní. Jestli ve firmě nemáte něco v pořádku, přiznejte si to a vyřešte to. Poznejte svá slabá místa – každá firma je má. Nebojte se kritiky jestli je oprávněná – posune Vás to dále. Učte se z chyb.

3Schopnosti

Mezi Vaše schopnosti by měly patřit: být energický – zapálený pro věc, nadšení a schopnost motivovat a přesvědčovat kolegy a jiné lidi. Jestli si nyní třeba myslíte, že takový nejste, tak Vám to vyvrátím. Všichni lidé mají spoustu energie a jsou nadšení do věcí, které je baví. Udělejte si ze svého podnikání zábavu! Dostanete kopanec, který Vás posune o třídu výš.

4Umění dívat se na věci pohledem zákazníka

Slovo “umění” doslova vystihuje tuto schopnost, kterou když ovládnete, stane se z Vás nepřekonatelný marketér.
Určitě znáte příběh o pánovi, který si jde koupit do železářství vrták. Obchodník mu nabízí deset různých vrtáků s různými vlastnostmi. Zvědavě se pak podívá na zákazníka, který si vybere. Ten však pouze pokrčí rameny a řekne: “Nevím, já pouze potřebuji vyvrtat díru do zdi…”

5Kreativita

Dobré zboží se prodává samo. A dobrý nápad je super dobré zboží!! Buďte kreativní a šetřete své náklady. Mějte dobré nápady – vytvořte zajímavou reklamní aplikaci, vtipné virální video, šokující audiospot. Je možné, že díky internetu o Vás bude za několik dní vědět půlka světa…
V případě nízkého rozpočtu, bude muset být kreativita Vaší nejsilnější zbraní.

6Pružnost

Jako malá firma musíte těžit ze svých výhod. Že Vás teď zrovna žádné nenapadají…. Každá malá firma má tu výhodu, že je malá. Jestli chcete udělat jakékoliv rozhodnutí, nemusíte čekat na pondělní poradu, vyjádření vedení v Praze ani na brainstorming vedoucích pracovníků… Můžete ji udělat hned a tak okamžitě reagovat na skutečnosti, které se právě dějí. Jestliže se něco nedaří (a je jasné, že lepší to nebude), vymyslete okamžitě alternativní řešení. Nic Vám v tom nebrání.

7Pracovitost

Výhodou a zárove? i nevýhodou velkých firem je i to, že jejich marketingová oddělení čítají více lidí. V případě špatné komunikace vznikají šumy, které mohou některé důležité věci např. zkreslit či vypustit. U malých firem se o marketing většinou stará jedna osoba (nevýhoda), ale ta má celý průběh plánu pevně pod kontrolou a díky své flexibilitě umí na věci okamžitě reagovat (velká výpoda). Musí být ale pracovitá a nadšená pro věc.