Jak by marketing neměl vypadat aneb největší chyby.

„Žádný marketing nepotřebujeme. A když budem potřebovat nové zákazníky, dáme třeba inzerát…“

Právě u menších firem je typické, že neřeší to, co je nepálí. Proč by taky? Zakázek je zatím dostatek, zaměstnanci jsou vytíženi a obrat jde nahoru. Náklady jsou sice vyšší, ale kde vzít čas, abyste si je přesně vyčíslili…. vždyť máte tolik práce….

Jenže přijde období, kdy již není tolik zakázek a pár nových klientů by se hodilo. Co uděláte? Rozhodnete se, že si necháte uveřejnit inzerát v novinách a vylepit billboardy. Noviny čte přece každý a kdyby náhodou ne, tak si Vaši klienti určitě všimnou Vašeho billboardu, ne?

A jaký obsah bude mít Vaše reklama? „Ano, dáme tam toho co nejvíc. Když už tu reklamu děláme, ať to stojí za to… Čím víc, tím líp – tím se přece nedá nic pokazit…“

Pejsek a kočička, když dělali dort, přemýšleli asi podobně. Zatímco v pohádce to skončilo u střevních potíží, u vás to skončí také nevalně, ale trochu jinak.

Vaše reklamní sdělení bude necílené, přeplácané, nezajímavé a především bez valného výsledku.

Zřejmě podobně asi skončí i reklama, kterou děláte jen proto, aby jste se vyrovnali konkurenci. Jak to uděláte? No jednoduše – okopírujete styl reklamy a uveřejníte ji tam, kde to dělá i Vaše konkurence. „Když to funguje jim, Vám musí také, ne?“

Výsledek pak bude podobný jako v tom prvním případě. Je ale možné, že díky podobnému stylu reklamy, jste Vaší konkurenci úspěšně pomohli několik klientů “odlovit”.

Právě tyto případy se snaží řízený marketing eliminovat. Máte přesně definované cílové skupiny. Víte, jak je oslovit a v který čas. Za vše se ale platí a v tomto případě Vás to bude stát především Váš čas. Abyste byli schopni si Váš marketingový plán sestavit, budete se na něj muset připravit. Příprava je v tomto okamžiku důležitější, než samotné sestavení Vašeho marketingového plánu.