Proč být na facebooku?

Proč je důležité být na Facebooku?

Doba se změnila. To co v marketingu fungovalo dříve, už nyní (skoro) nefunguje. Ještě nedávno stačilo představit výrobek, “zahrát” na emoce a čekat na výsledek. Komunikace směrem k zákazníkovi byla jednosměrná. Současný trend je ale v aktivní komunikaci.

Sociální sítě jsou pro tento způsob propagace ideálním místem. Česká republika má v současné době tu výhodu, že je u nás dominantní Facebook. V roce 2014 měl 4,2 milionů uživatelů, což tvoří dvě třetiny tuzemské internetové populace. A proto, ve většině případů, doporučuji soustředit se především na tuto sociální síť.

V čem je pro firmy Facebook užitečný?

Mnoho firem už na Facebooku své stránky má a tvrdí, že i když se o svůj profil starají, zakázky a nové klienty jim nepřináší. Drtivá většina těchto společností, ale k Facebooku přistupují oním “starým” přístupem. Nahodile publikují pouze příspěvky s nabídkou svého zboží a služeb. A čekají… A ono nic. Je to z důvodu, že na Facebook se lidé chodí bavit a ne nakupovat.

Dobrá strategie a vhodně sestavený publikační plán příspěvků, Vám ale pomůže:

  • poznat své zákazníky
  • pochopit jejich potřeby
  • komunikovat s potencionálními klienty
  • budovat jméno a image firmy
  • vzbudit v návštěvnících důvěru a vybudovat si status experta v oboru
  • a časem proměnit fanoušky v loajální zákazníky

Jak tedy začít na Facebooku?

1) Určete si cíl, kterého chcete dosáhnout.
Jako u všech marketingových aktivit, je nutné se zamyslet, proč by jste na Facebooku měli být a co chcete, aby Vám to přineslo. Chcete se zviditelnit a budovat jméno firmy? Chcete získávat z Facebooku návštěvnost na váš web? Chcete rozšířit svou databázi kontaktů pro e-mail marketing?

2) Ujasněte si, co budete komunikovat.
Jestliže nemáte co říci, raději nic neříkejte. Existují obory podnikání či služby, pro které není prezentace na sociálních sítích vhodná.

3) Zamyslete se nad tím, komu to chcete sdělovat
Víte kdo je vaše cílová skupina a koho chcete oslovit? Zapome?te na strategii – píšu to pro všechny a on se někdo “chytne”… tudy cesta nevede!

4) Zvolte si vhodný styl a tón komunikace
Styl a tón komunikace je na sociálních sítí velice důležitý a bude se odvíjet od Vámi zvolené cílové skupiny. Zcela odlišně bude vypadat styl a tón komunikace s matkami na mateřské, 16ti letými puberťáky a byznysmeny.

5) Vytvořte si alespo? základní publikační plán
Náplánujte si jak často a kdy budete příspěvky zveřej?ovat. Zamyslete se nad skladnou příspěvků zábava/tipy/rady/nabídky. Nenechávejte psaní příspěvků na poslední chvíli, vytvořte si jich několik s předstihem a pak pouze zveřej?ujte.

6) Připravte se na komunikaci
Možná je to tip trošku úsměvný, ale mnoho firemních profilů má velké časové prodlevy v odpovědích na různé dotazy. Jestliže budete na dotazy odpovídat s týdenním zpožděním, tak si důvěru u fanoušků asi nevybudujete… 🙂

Rubriky

About the Author:

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

Napsat komentář