Proč nebýt na sociálních sítích?

Většina malých i větších firem si myslí, že být na sociálních sítích je „in“. A tak si založí svou firemní stránku na facebooku. Ano, ve většině případů je určitě dobře, že tam jsou a pokud s facebookem umí pracovat, může pro ně být i velkým přínosem. Ale jak to na světě chodí, nic není zadarmo… Jestliže se rozhodnete být na facebooku, musíte se naučit s ním zacházet a především se mu věnovat. Existují ale i případy, kdy je lepší se na facebooku (a obecně sociálních sítích) raději neprezentovat. Jestli jste si právě položili otázku „být či nebýt“, může vám tento článek napovědět.

Nemáte na to čas, ani chuť se tomu věnovat – chcete tam být pouze pro to, že je tam vaše konkurence a většina známých

Jestli toto jsou vaše důvody, proč chcete mít profil na facebooku, tak ho opravdu raději nezakládejte. Většinou to probíhá takto: firma si založí profil a po počáteční euforii, kdy tam napíše několik prodejních příspěvku a požádá své známé o like, se následně o stránku nestará. Na stránku pak přicházejí lidé (nebo možná i potencionální zákaznici) a nacházejí tam 6 měsíců staré příspěvky o moderní dynamicky se rozvíjející společnosti 🙂 Je to podobné, jako když voláte do firmy, kde stále nikdo nezvedá telefon. Opravdu taková firma v někom vzbudí důvěru? Myslím, že ne.

Podnikáte v oboru, který není obecně pozitivně vnímán

Prezentace v oboru, který není obecně dobře vnímán nebo vzbuzuje negativní reakce, je velice obtížná. Musíte se připravit na to, ze i když se budete profilu svědomitě věnovat, může se stát, že záplava negativních reakcí, doslova obrátí Vaši prezentaci proti Vám. Správa takového profilu je nesmírně obtížná a mnohdy je opravdu lepší stránku nemít a zvolit jinou formu marketingu (PPC, web, e-mailing).

Špatně reagujete při kritice či negativních reakcích

Dokážete naslouchat a poučit se z vlastních chyb a nebo Vás každá kritika přivede do varu? Jestli patříte do té druhé skupiny, raději si firemní stránku na facebooku nezakládejte. A nebo zvažte možnost pověřit někoho z vaší firmy, kdo dokáže být empatický a zachovat klidnou hlavu či si najmete nějakou externí společnost, která se o profil bude starat. Komunita na facebooku je mnohdy až přehnaně kritická a jestli se do ní pustíte nevybíravým způsobem, strhne to lavinu, která vaší prezentaci rozhodně neprospěje.

Neradi komunikujete

Většina lidi si o sobě myslí, ze jsou komunikativní. Ale je to opravdu tak? Budete ochotni třeba stále dokola odpovídat na podobné dotazy? Budete dostatečně ochotní i v případě, ze je skoro jasné, že se vás dotazuje někdo, kdo se stejně nestane vaším zákazníkem? Připravte se na to, ze mít profil na socialních sitích je zcela něco jiného než vaše webová prezentace – je to o aktivní komunikaci. Do určité míry vám pomůže vytvoření sekce „často kladených otázek“, na kterou pak budete odkazovat.

Prodáváte zboži nebo služby, které nemají vysokou kvalitu

Většina zboží má své kupce. Jinak by se nevyrábělo. Není nic špatného nabízet levněji zboží, které nedosahuje takové kvality jako to dražší. Problém většinou nastává v prezentaci těchto výrobků. Jestli je vychválíte do nebes a k tomu dodáte, ze stojí polovinu než u vaší konkurence, připravte se na to, ze Vás nespokojení zákazníci (ti co čekali stejnou kvalitu jako u dražšího zboží) na sociálních sítích rozcupují.

Rubriky

About the Author:

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

Napsat komentář