Psychologie infokampaní a (ne)podobnost s Guerilla Marketingem

Jak je možné, že některá info-videa přehlédnete a jiné Vás zaujmou natolik, že se doslova těšíte na další? Proč by se někteří absolventi infokampaní za svou „komunitu“ třeba i poprali? Infokampaně mají totiž výbornou psychologickou strategii.

Baví mě psát články, které čtenáře donutí k reakci nebo přínosné diskuzi. Komentáře a emaily, které mi začaly chodit po uveřejnění minulého článku o infomarketingu, byly ale v něčem specifické.

Většina reakcí se totiž rozdělila do dvou táborů. Na jedné straně stáli ti, kteří se infomarketingu tvrdošíjně zastávali (zajímavé bylo, že mi tyto reakce převážně chodily přímo mailem – osobně a natvrdo 🙂 a ti, kteří měli na věc naprosto střízlivý a věcný názor (ti se nebáli diskuze a psali spíše do komentářů). Nic mezi. Zajímavé.

Je super, že každý z nás kdo absolvoval nějaký “infoproduktí” kurz měl vyhraněný názor. Žádné nevím, možná.. Myslím si, že to poukazuje na to, že asi všichni, kdo tyto kurzy absolvovali, něco očekávali a to se jim dostalo a nebo taky ne…  Je to, dle mého, přímo závislé na příslibech, které autoři dávali ve videích zdarma.

Jelikož rád píšu o Guerilla marketingu, neodpustím si srovnání se “slavným” infomarketingem. Guerilla a infomarketing mají totiž docela spoustu ideí a principů stejných. S tím rozdílem, že GM tu byl o dost dříve… 🙂

  • Budovat důvěru pomocí vstřícného přístupu k zákazníkovi – poradit, pomoci. A až pak prodávat.
  • Vyvolat touhu či potřebu po produktu, upozornit na možný problém.
  • Zdůraznit výhody, které zákazníkovi produkt přinese. A to i nepřímou cestou – když si koupíte myčku nádobí, nebudete mít pouze umyté nádobí bez práce, ale získáte více volného času, který věnujete ženě/dětem. Jestli milujete ženu a děti, musíte si koupit myčku. Je to cílení i na osobní pocity a touhy každého člověka.
  • Umět vystihnout ten správný okamžik a vyzvat zákazníka přímo k zakoupení produktu. (Jedna z věcí, kterou jsem se pořád ještě dobře nenaučil… :-()
  • O získané zákazníky (kontakty) neustále pečovat – zavolat, poslat email, dopis. Většina firem nabízí slevy především novým zákazníkům a přitom na stávající zapomíná a tím o ně dřív nebo později přichází…

Těch společných věcí je samozřejmě víc, napsal jsem ty podstatné. Chtěl jsem se o nich rozepsat trošku víc, ale protože jsem narazil na aktuálně běžící infoprodukt EliteMarketing od Pavla Hrdličky, který hned v prvním (nebo možná druhém videu) vybalil celou strategii infoproduktů narovinu, tak je zbytečné se víc rozepisovat.

09_crz

Od Hrdličky jsem si koupil kurz FaceMark Academy a až na pár hlášek typu “jak mi to nakopne podnikání” a “jak (tím, že jsem vstoupil do programu) mi neujel vlak”, jsem byl spokojen především s jeho věcností.

Pouze bodově (pro ty, které to zajímá víc – podívejte se na videa), EliteMarketing prozrazuje:

  • jak celou kampa? rozfázovat (ideální počet dní pro kampa?, udržení pozornosti atp.)
  • kdy představit svůj příběh (aby se s ním mohli diváci ztotožnit – ideálně, aby byl podobný tomu Vašemu)
  • kdy vytvořit nebo upozornit na nějaký problém (o kterém jste za tím ani nevěděli, že jej vůbec máte)
  • kdy nabídnout řešení na zmíněný problém
  • a jak na konci správně zatlačit, aby se zájemci rozhoupali ke koupi.

Pozn. No, uznejte. To je Guerilla na první pohled, ne?

Osobně jsem docela zvědavý, co se z toho vyklube… David Kirš už s něčím takovým přišel a uspěl. Je ale cílová skupina pro tuto oblast dostatečně veliká i pro další hráče? Nebo bude kurz v něčem jedinečný? Jsem docela zvědavý, protože dělat totožný program, který běžel před několika měsíci, by asi nemělo smysl…

Každopádně si asi udělám čas (středa 20.11. ve 20.30 hod.) na zmíněný webinář. Obsah třech videí zdarma byl nabitý, díky věcnému podání, informacemi možná až moc. Co ještě tak podstatného o infopodnikání může v kurzu prozradit? Nebo bude pouze “rozpitvávat” to, co už zmínil v úvodních videích… uvidíme..

V jednom z jeho videí zaznělo, že v návštěvnících musí infopodnikatel vzbudit zájem. Přiznávám, že u mě se to Hrdličkovi celkem povedlo… 🙂

Rubriky

About the Author:

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

Napsat komentář