Zkušenosti s českými marketingovými infoprodukty

Plní infoprodukty své sliby nebo z Vás tahají pouze peníze?

Také jste si všimli jak se poslední dobou „roztrhl pytel” s různými marketingovými infoprodukty? Čím si získaly tak velkou oblibu a za jaké informace vlastně platíte? Jak je možné, že relativně mladý business (na české poměry) generuje autorům někdy až milionové zisky?

Infomarketing je skoro-nový obor podnikání, který používá jako komunikační prostředky především video a následně sociální sítě.

Strategie infomarketingu je celkem jednoduchá. Pomocí 2-3 počátečních videí zdarma Vás má nalákat na obsah kurzu, přesvědčit o odborných znalostech autora a co je kouzelné – díky videu se snaží získat Vaši důvěru a udělat dojem. A ejhle – funguje to více než dobře…

Někteří autoři infoproduktů pak při svých projevech připomínají nechvalně známé prodavače hrnců. Padají neustále hlášky o tom, jak jsou posluchači vyjímeční, jak udělali ten správný krok, jak vystoupili z řady, jak přišel jejich čas atp. Díky nabyté důvěře tyto hlášky většinou udělají dojem.

Na závěr pak musí vymyslet příslib něčeho, s čím by se většina posluchačů měla ztotožnit. Kdo z nás by nechtěl: více času pro sebe, více času na rodinu, finanční nezávislost, zdraví, prosperující firmu nebo pasivní příjem? S tím se prostě nedá neztotožnit… to chceme všichni.

Na celé strategii není vůbec nic špatného. Reklama takto útočí na své cílové skupiny od nepaměti. Značky se snaží získávat své příznivce a budovat si svou komunitu naprosto běžně. Nejlepším příkladem je, po marketingové stránce všude vychvalovaná, firma Apple. Fanoušci a příznivci značky trhají rekordy prodeje výrobků Applu hned po uvedení na trh.

Sám jsem absolvoval pět různých online kurzů a musím je zhodnotit celkem pozitivně. Všem produktům se autoři pečlivě věnovali a měli dobře zpracovanou komunikaci jak při kampani, tak i v následném tréninku. Videa, pdfka a audio soubory byly převážně velmi dobré.

Co se týká kvality obsahu, tak to už bylo trošku zajímavější. Většina infoproduktů dávají garanci vrácení peněz do 30 dnů. Jenže v kurzu to funguje tak, že je např. každý týden zveřejněno 1 video. U jednoho kurzu mi subjektivně přišlo, že po čtyřech celkem zajímavých videích začla náhle obsahová kvalita trošku upadat. Náhoda? Doufám…

Většina programů splnila mé očekávání. Udělaly za mne výběr zajímavých a důležitých informací z vybraného oboru a přidaly různé zkušenosti z praxe. Pouze jedním programem jsem byl trošku zklamán. Autor v podstatě vzal svoji knihu a udělal z ní videoseriál. Za knihu zaplatíte kolem 300 Kč, kurz stál tuším kolem 5 000 Kč. Informace skoro stejné.

Jaký si z toho udělat závěr? Myslím si, že většina marketingových infoproduktů svou kvalitu jistě má. Otázkou ale je, jestli je odpovídající i cena. Je možné, že přečtením dvou knih a sledováním několika blogů, budete mít stejné znalosti jako do vás “naleje” videokurz. A to za desetinu ceny. Nebude to ale tak pohodlné. U infoproduktů platíte nejen za samotné informace, ale i za značně pohodlnější a pasivnější formu. Máte s infoprodukty nějaké zkušenosti – podělte se o ně prosím v diskuzi.

P.s. Absolvoval jsem tyto kurzy:
Email Academy Premium – David Kirš
Online Academy Club – David Kirš (stále pokračuje)
FaceMark Academy – Pavel Hrdlička
FaceMark Club – Pavel Hrdlička (stále pokračuje)
SEO Akademie – Martin Domes
Affiliate Academy – Mário Roženský

Jestli byste k nim měli nějaké dotazy – šup s nimi do komentářů…

Rubriky

About the Author:

15 Comments
  1. Naprosto s článkem souhlasím. Také jsem absolvoval několik kurzů a u všech jsem dostal to, co jsem očekával. Někdy i více. Souhlasím i s tím, že se informace dají sehnat jinde a levněji. Jenže pohodlí je pohodlí 🙂 To se cení.
    Navíc zkuste si připravit kvalitní infoprodukt. Žádná legrace to není.

    Co se týče těch nekvalitních, myslím, že se dají většinou rozpoznat hned na začátku. Kvalitou teď nemyslím pouze kvalitu informací, ale i kvalitu, nebo spíše styl, podání. Když mi někdo nesedí, nekoupím si od něj kurz.

    Chce to prostě při nákupu myslet a nenechat se zlákat pozlátkem v úvodním lákacím videu.

  2. DobryMarketing.cz

    Ahoj, díky za komentář. Ono s tím prvním dojmem je to fakt těžké. Když jsem poprvé viděl video Davida Kirše s úsměvem od ucha k uchu, s pichlavýma očima a hláškama „jste skvělí, zatleskejte si“, tak by mě v ten okamžik fakt nenapadlo, že si od něj kurz koupím… 🙂 Kurz byl, ale fakt dobrej. Byla tam evidentně spousta informací ze zahraničí, které se snaží aplikovat na české podmínky. Nelituji. Jaký kurz jsi absolvoval ty?

  3. Ano, nastala zlatá horečka v oblasti infopodnikání. A jak známo, tak v období zlaté horečky nejvíce zbohatli výrobci lopat a poskytovatelé doprovodných služeb. Takže návody na to, jak si nejlépe nabrousit lopatu, jak správně s ní házet, aby se zlatokopové co nejméně unavili a byli přitom zdraví, šťastní a cool, aby měli co nejlepší podmínky k nalezení toho svého valounu, jsou nejlepší způsoby zbohatnutí. Ale kde je poptávka, tam je nabídka. Nic proti ní. Máme svobodnou vůli a vlastní rozum. Já jsem si před rokem v létě připravoval školení pro nastávající maminy a jejich miminka na téma, jak jim jednoduše prospět v jejich vývoji. No a shodou okolností a miliónovému impériu jsem zjistil, že jsou daleko širší možnosti, jak se presentovat. Takže jsem stvořil webové stránky miminkoplus.cz. Ostatní kampaně průběžně sleduji, občas si něco najdu, co se mi hodí, ale s mým věkem a zkušenostmi bych mohl spíše přednášet, než se učit. Ale chápu, že mládí se chce prosadit co nejdřív. Je prostě jiná doba. Kolik je knih z oblasti esoteriky a osobního rozvoje, tolik bude časem infoproduktů (za podstatně vyšší cenu). Ale, jak už bylo výše napsáno, kdo to chce mít na zlatém podnosu až pod nos, tak ať to má.

    • DobryMarketing.cz

      Hezký večer a díky za příspěvek. Ten příměr ke zlaté horečce je fakt vystihující. Je pravdou, že je zásadní rozdíl v tom, jaké publikum oslovujete. To jsem zaznamenal u několika kurzů, kdy se autor snažil v lidech vyvolat pocit onoho možného „podnikání z pláže“ (čti: koláče bez práce) tím, že budou prodávat ebooky a kurzy na jakékoliv oborové téma. Samozřejmě je to nesmysl. Nemyslím si, že ebooků o háčkování se prodá tolik, aby se autor mohl povalovat na pláži… Každopádně je dobré v dnešní době nějaký ten malý infoprodukt do svého marketingu přimíchat. Nemusí se hned na něm stavět business, stačí to využít pro zviditelnění či pro začátek komunikace.

  4. DobryMarketing.cz

    Jedna věc, která mě na kurzech zaujala, tak bylo kolik se v nich vyskytovalo žen. Subjektivně mi přišlo, že jich bylo možná i více než mužů. A také byli akčnější – jak dotazy, tak i zaváděním poznatků do praxe. Fakt jsem mrkal. Přitom infoprodukty (zatím) dělají převážně chlapi… Uvidíme, kdy se to začne otáčet. Už se těším, alespo? se na to bude líp koukat 🙂

  5. Vidím to podobně, já si vybírám pocitem a zdravým selským rozumem. Koupila jsem si stejné kurzy jako autor článku, jen SEO a Affiliate jsem vynechala. + jeden kurz jsem vyhrála (Nakopávač), jsem se svou volbou spokojená a vynaložených peněz nelituji. ?ekla bych, že bonusy ke kurzům (různé aplikace) mi přijdou, že zčásti kompenzují tu vyšší cenu info-produktu. Pokud si vzpomenu, napíšu sem za rok, dva, jestli se to fakt mnohonásobně vyplatilo… věřím ale že investice do aktuálních informací, inovací, nových trendů a know how jak na to, se vyplatí vždy.

    • DobryMarketing.cz

      Dobrý večer Květo, jsem rád, že máme v podstatě všichni stejné zkušenosti. Bonusy k jednotlivým programům příjdou vhod a opticky snižují částku, kterou člověk za kurz zaplatí. Na druhou stranu je pravda, že některé aplikace či programy koupíte ve stejné kvalitě (ale v angličtině) za zlomek ceny, za kterou to tady někteří autoři prodávají. Profesionální autoresponder pořídíte např. za jednorázovou platbu $500 a dál už nic neplatíte. V ČR se to řeší měsíčními platbami, kdy za půl roku dosáhnete částky, za kterou byste si koupili licenci na zahraniční aplikaci. uff.

  6. Děkuji autorovi za hodnotný článek. V zásadě souhlasím se vším s výjimkou toho, že jsem takové štěstí neměla a dostala jsem se do jednoho kurzu, který byl:

    * Špatně připraven
    * Autor měl problém „dotáhnout“ kurz do konce. Tato situace nastala bohužel až po „záruce“.

    Později nám přislíbil další bonus, ale stále ho nedodal.

    Nad zárukou také kroutím hlavou. Neplatí ani do konce kurzu. Co je to za záruku? U amerických infoproduktů (mám čtyři placené a celou řadu bezplatných) jsem se setkala s roční zárukou. A to je běžná záruční doba.

    • DobryMarketing.cz

      Irino, díky za komentář. No jo no.. záruka. I těch 30 dnů je lepší než drátem do oka. Myslím si ale, že kdybyste autora požádala o vrácení i po té době (nikoliv ale až po skončení kurzu), tak Vám ty peníze vrátí. Většina z nich, by ráda kurzy opakovala a není nic horšího než nas**anej zákazník, který mu bude dělat špatnou reklamu.
      Sám jsem několik zahraničních kurzů absolvoval a je to jiné. Ten rybník je totiž podstatně větší a tak tam některé věci vůbec neřeší. Po zaplacení se mi vždy zpřístupnili sekce, které už byly nabité obsahem a časem se defakto zveřej?ovaly pouze bonusy. 100% férové. Nevím ale, jestli by to bylo v našich končinách použitelné…. lidi by si stáhli obsah a nechali si vrátit peníze…

  7. milan

    vesměs kladná hodnocení…občas někdo spadne do skupiny lidí, která udělajíc něco „jinak“ má problémy…jeden příklad, zaplatíte a nedostanete vše, reklamujete a nikdo seriozně nekomunikuje, občas někdo napíše, .. asi jsou spolupracovníci na pláži a nemají přístup, kompetence? k celostnímu řešení, 2 případ, uděláte něco rychleji, např. zaplatíte dříve, než se k vám dostanou osobní informace od šéfa…, pak ale nelze se domoci dořešení případu…vrácení peněz, to se v těch tisících klientů a získaných milionech ztratí, 3 případ, získáte další účastníky v rámci náboru a slíbená provize, byt vám jí potvrdí vám vyplacena není…4 případ, platíte po částech a nedoplatíte, ..peníze propadají v celé výši..to je tak co jsem se dozvěděl o kursech Davida Kirše. Někdo, jak se říká musí tvrdit muziku…takže dělejte vše standardně, pomalu a dejte si pozor i na takového mága jako je David Kirš, ms

  8. Nikto nás nenúti infoprodukty kupovať – môžeme si sadnúť za počítač a stráviť život prehľadávaním YouTube a Google – určite tam všetko je – a zadarmo! Alebo si môžme zakúpiť kurz, ktorý nám uľahčí život, či pomôže splniť sen, hoci žijeme v dedinke ďaleko od civilizácie (ale s internetom:-). Ak infoprodukt dodá a vysvetlí informácie, ktoré človeka posunú dopredu, má zmysel. Jednoznačne. Zárove? (bez ohľadu na to, čo stojí) ušetrí čas a peniaze. Koľko? To je relatívne. Jediná informácia môže byť pre Teba bezcenná a pre m?a bude mať hodnotu 1.000€. Dostal som ich v každom kurze niekoľko. Pekný de?!

  9. Rád bych se zamyslel nad „vysokou cenou“ info produktů.

    Zkusil jste někdo sbírat informace ke konkrétním tématům.
    Málokdo totiž počítá čas strávený tím, že ty informace hledá. A i když je na netu „vše“, najít relevantní kvalitní a hlavně ucelené informace je někdy problém (kolikrát jsou rozsekány na mnoha webech a rozdrobeny do mnoha článků).

    A s přihlédnutím k tomu jak info produkt vzniká (připravovali jsem video ekurz pro naše klienty) mi to zas tak drahé nepřipadá – pokud tedy dostanu co autor slibuje. Bonusy kolikrát převyšují cenu samotného produktu.

    S těmi produkty co jsme si pořídili jsme spokojeni – možná až na Neurorestrat. Vždy však záleží jak je využijete. Pokud člověk nedělá nic, pak s klidem může říci že „produkt nefunguje“.

    Jen někdy mi přijde že relevantní informace začínají až za půlkou videa 🙂 to předtím je motivační omáčka. Možná ji někteří potřebují, ale já ji běžně přeskakuji.

    A co si o tom myslíte vy?

    • DobryMarketing.cz

      Zdravím Pepo,
      v podstatě souhlasím. Určitě nezpochyb?uju to, že u seriózního projektu dá sběr informací a skládání celé osnovy určitě dost práce. Na druhou stranu, tím že se prodá třeba 300x, tak ta cena by dle mého by mohla být menší. Ale cena je taková, kolik jsou za ni ochotni zaplatit kupující. Takže no problem. Co se týká podávaných informací, přijde mi, že většina infopodnikatelů jede podle rad Kirše a ten v nějakém videu tvrdil, že jeden obsah můžete použít na x forem (blog, ebook, audio, video), no a tak se asi stává, že když si projdete nejdřív všechny články na jeho blogu, skouknete videa, přečtete ebook a pak si koupite kurz, nic-moc navíc se už nedozvíte. Teď píšu nekonkrétně. Určitě taky souhlasím s tím, že bez těch motivačních řečiček, usměvů by mnoho kurzů vypadalo seriózněji… Lukáš

  10. Richard

    Plně s vaším článkem souhlasím, absolvoval jsem kurz Email Academy Premium – David Kirš.
    Počáteční díly dobré, podnětné a další opakování toho co bylo v těch zadarmo, jen jinak, jinými slovy.
    Nakonec mně mrzelo, že jsem to nestopnul a nežádal vrácení peněz.

  11. Já jsem absolvoval EMAIL ACADEMY PREMIUM Davida Kirše a nemohu si ztěžovat. Cena byla sice relativně vysoká, ale v ceně byla spousta „software“ atd. Výsledky jsou vidět, sice pomalu ale jsou. Myslím si, že co David Kirš slíbil to jsem dostal.
    Všeobecně k infopodnikání bych chtěl říci, že je třeba si opravdu dobře vybírat. S nabídkami se „roztrhnul pytel“ a některé mi tavánějí až šarlatánstvím. Třeba takový Neurorestart.
    Závěrem ale musím konstatovat, že v podstatě každá nabídka si najde své zájemce. Ne nadarmo kdysi řekl jeden moudrý člověk něco v tom smyslu, že „chceč li vydělat a zbohatnout, tak si založ náboženství“. No a infopodnikání mi přijde tak trošku jako moderní náboženství.

0 Pings & Trackbacks

Napsat komentář